جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

فواید و مضرات خوردن غذای تند و فلفلی

۱,۴۲۵ بازديد
پزشکان معتقدند که خوردن غذاهای پر ادویه به‌خصوص تند فواید بسیاری برای سلامتی دارد مثل سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و غیره
فواید خوردن غذاهای تند

از ادویه‌جات و ترشیجات باید لذت برد و هیچ مدرکی مبنی بر ضرر غذاهای تند برای سلامتی وجود ندارد. مجله دلتا در این مطلب چهار مورد از فواید خوردن غذاهای تند و مضرات آن را بیان می‌کند.

مناسب برای سلامت قلب

طبق نتایج مطالعات، میزان مرگ‌ومیر کمتری را براثر بیماری قلب و عروق، سکته قلبی و سکته مغزی در بین افرادی که فلفل قرمز مصرف کرده‌اند نشان داد. درحالی‌که علت آن اثبات نشده است، دیگران پیشنهاد کرده‌اند که ادویه‌جات و فلفل می‌تواند سطح کلسترول LDL را در بدن کاهش دهد. لذت بردن از عطروطعم تند راهی مهم برای کاهش مصرف نمک و فشارخون، بدون توجه به نوع غذا و میزان مواد غذایی است.

سلامت قلب با فلفل

سوزاندن بیشتر کالری

با خوردن فلفل قرمز، افراد کالری بیشتری می‌سوزانند و بعد از خوردن فلفل قرمز اشتهای آن‌ها کم می‌شود. این تاثیر به‌ویژه در افرادی که به‌طور منظم غذاهای تند مصرف نمی‌کنند، بسیار قوی‌تر است.

جلوگیری از سرطان

یکی از فواید خوردن غذاهای تند بخاطر وجودکپسایسین است. کپسایسین، ماده‌ای که فلفل قرمز را تند و داغ می‌کند، ازنظر برخی از متخصصان دارای خاصیت ضد سرطانی است و همان تاثیرات برخی از داروهای سرطانی را روی بدن دارد.

مسکن دردها

کپسایسین همچنین ممکن است با کنسل شدن یا از بین رفتن هرگونه احساس درد در بدن همراه باشد. مکانیسم موجود باهدف قرار دادن یک ماده شیمیایی مغز موسوم به ماده P کار می‌کند که در موارد آسیب و آسیب نقش مهمی دارد. این توضیح می‌دهد که چرا حتی فلفل قرمز می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای در کرم‌های ضد درد و داروها استفاده شود.

اگر به روغن‌های ماساژ‌ و معجزه‌گر علاقمند هستید مطلب زیره سیاه، داروی معجزه‌گر آشپزخانه را بخوانید.

غذای تند مسکن درد

مضرات فلفل تند

اما فلفل در کنار تمام خواصی که دارد، دارای مضراتی نیز برای بدن است. در ادامه شما را با برخی از این مضرات آشنا می‌کنیم.

پوست

تماس مستقیم فلفل با پوست می‌تواند منجر به درد، قرمزی و تورم شود.

دستگاه گوارش

با خوردن‌فلفل و غذا‌های‌تند، دردهان و معده‌تان ممکن است احساس سوزش شدید کنید. گویی در حال سوختن است. اما در واقع اینگونه نیست. با تماس فلفل با زبان، ماده‌ای در دهان تحریک می‌شود که پیام سوزش و درد را به مغز می‌رساند.

اگر دل درد را تجربه می‌کنید مطلب درمانی برای دل درد که مثل آب روی آتش است را از دست ندهید.

مضرات غذای تند

چشم

اگر پس از تماس دست‌تان با فلفل، آن‌ها را به چشم‌تان بزنید، به احتمال خیلی زیاد چشم شما قرمز شد؛ و ورم خواهد کرد. برای برخی افراد حتی بخار ناشی از غذایی تند نیز می‌تواند باعث سوزش و قرمزی چشم شود.

آسیب غدد چشایی

خوردن‌غذا‌های تند به طور مداوم می‌تواند برای همیشه به غدد چشایی شما آسیب برساند. عدم تشخیص طعم غذا‌ها یکی از تبعات نامطلوب این مسئله است.

خوردن غذاهای تند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ادویه‌ای برای تضمین سلامتی در زمستان را بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.