شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

خواص شگفت‌انگیز خاکشیر برای سلامتی!

۱,۶۰۲ بازديد
شربت خاکشیر از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی است که در فصل گرما بیش‌تر استفاده می‌شود.این نوشیدنی در تابستان برای مقابله با گرما و گرمازدگی کاربرد دارد.
خواص خاکشیر برای سلامتی

خاکشیر علاوه‌بر این‌که عطش را از بین می‌برد فواید دیگری نیز برای بدن دارند و به سلامت بدن ما کمک می‌کنند. اکثر افراد از قدیم خاکشیر را به‌عنوان صفرابر و یک نوشیدنی برای از بین رفتن عطش می‌شناسند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا دریابید خاکشیر می‌تواند چه تاثیراتی روی بدن شما بگذارد و با خواص خاکشیر برای سلامتی بیش‌تر آشنا شوید.

رفع تشنگی

دانه‌های خاکشیر چند برابر ظرفیت خود آب را درون خود نگه داشته و در دستگاه گوارش آن را به مرور تحویل بدن می‌دهند. بنابراین در طولانی مدت می‌تواند نیاز بدن به آب را تامین کند.

افزایش وزن

در صورتی که از کاهش وزن رنج می‌برید و این موضوع سلامت شما را به خطر انداخته است، شاید بخواهید قبل از استفاده از هر نوع مکمل دارویی و غذایی از خاکشیر به عنوان درمان طبیعی برای کمبود وزن را امتحان کنید. به این منظور صبح ناشتا و قبل از خوردن صبحانه، یک لیوان شربت خاکشیر مصرف کنید و در طول زمان تاثیرات آن را ببینید.

دفع سنگ کلیه

در طب سنتی از دانه‌های این گیاه به همراه سایر ترکیبات طبیعی و گیاهی در درمان سنگ کلیه و برای رفع مشکلات افرادی با کلیه‌ سنگ‌ساز استفاده می‌شده است. افرادی که کلیه‌های سنگ‌ساز دارند اغلب از مشکلاتی مثل عفونت یا التهاب مجاری ادرار هم رنج می‌برند، این نوشیدنی برای برطرف کردن این عوارض هم موثر است.

درمان اسهال و یبوست

اغلب کودکان در فصل تابستان و روز‌های گرم تابستانی دچار اسهال می‌شوند. درمان خانگی این مشکل از قدیم در خانه‌ها موجود بوده است، به این منظور خاکشیر بو داده را به همراه آب سرد و عسل به فرزند خود بدهید.
بسیاری از افراد از یبوست‌ رنج می‌برند که می‌تواند ناشی از استرس، مشکلات عصبی، رژیم غذایی نامناسب و غیره باشد. یبوست به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت فرد خواهد شد. برای بهبود یبوست خاکشیر را به مدت ۷ دقیقه جوشانده و ناشتا میل کنید.

از بین بردن جوش و لک پوست

باور بر این است که خاکشیر طبع خنکی دارد و حتما می‌دانید که خنکی برای رفع جوش صورت مفید است بنابراین این نوشیدنی در صورتی که به همراه سایر عرقیات گیاهی با طبع سرد که کبد را هم شست‌وشو می‌دهند مصرف شود برای رفع جوش صورت و شادابی پوست بسیار مناسب است.
در صورتی‌که دارای لک روی پوست صورت یا بدن خود هستید می‌توانید ترکیب ترنجبین و خاکشیر را امتحان کنید. این ترکیب را روزانه مصرف کنید و نتیجه آن بر روی شفافیت پوست خود را بعد از حدود ۳ هفته مشاهده کنید.

کمک به کنترل فشارخون

یکی دیگر از خواص خاکشیر برای سلامتی کنترل فشار خون است. این دانه به کنترل فشارخون کمک می‌کند. اگر دچار مشکلات مربوط به فشارخون هستید می‌توانید از خاکشیر استفاده کنید و اثربخشی آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص باورنکردنی سماق برای سلامتی!

خواص خاکشیر

مصرف خاکشیر با شیوه های مختلف و در زمان های مختلف تاثیرات متفاوتی ایجاد میکند بنابراین قبل از استفاده برای بیماری و یا مشکل خاص شیوه استفاده آن را از یک متخصص داروهای گیاهی بپرسید.

1-خواص خاکشیر برای پوست و مو

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کندکه به این منظور خاکشیر، عرق شاه تره و عرق کاسنی را ترکیب و استفاده میکند. همچنین خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست به درمان لک های پوست کمک می کند از ترکیب خاکشیر و ترنجبین برای این این منظور استفاده میشود.خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.