پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

اصلاً رنگ سال چي هست؟ از کجا مي آيد؟

۱,۵۵۲ بازديد
رنگ انتخابی هرسال با توجه به رویدادهایی که بر زندگی جهانیان مؤثر بوده به شکلی هوشمندانه انتخاب می‌شود تا سرگذشت تاریخ بشر را تا همیشه ماندگار کند.
رنگ سال

حتماً تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید که در سال، طیف رنگ‌های مشابهی در پوشاک، صنایع، تبلیغات و دکوراسیون خانه یا شرکت‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. این تشابه رنگی از آنجا سرچشمه می‌گیرد که هرسال از سوی شرکت پنتون یکرنگ به‌عنوان رنگ سال و ترند اصلی آن معرفی می‌شود. با مجله دلتا بمانید.

رنگ‌های انتخابی از سوی این شرکت در تمامی کالاهای تولیدی بسته به کاربرد اجناس استفاده می‌شوند. انتخاب رنگ برای هرسال باعث تنوع در سلیقه بصری و محیط اطراف انسان می‌شود.

رنگ سال چطور انتخاب می‌شود؟

رنگ انتخابی هرسال با توجه به رویدادهایی که بر زندگی جهانیان مؤثر بوده به شکلی هوشمندانه انتخاب می‌شود تا سرگذشت تاریخ بشر را تا همیشه ماندگار کند. درواقع می‌توان به این موضوع اذعان کرد که پنتون با معرفی رنگ سال به نوعی به ثبت تاریخ زندگی بشر در سال‌های مختلف هم می‌پردازد.

مثلاً رنگ خاکستری و زرد که امسال معرفی شدند، در واقع تاثیر کرونا بر جهان، رنگ خاکستری‌ست و رنگ زرد رنگ خورشید و زندگی دوباره است.

کمپانی پنتون pantone کجاست؟

وقت آن رسیده تا راجع به خود این کمپانی صحبت کنیم. در سال ۱۹۶۳ یک شیمی‌دان به نام لورنس هربرت شرکتی به نام پَنتون pantone ثبت کرد. کلمه‌ی پنتون به معنای رنگ‌ها است. شاخص‌ترین فعالیت شرکت پنتون کدگذاری رنگ‌های مختلف است. از هر نوع طیف رنگی.

pantone

رنگ سال در مد و فشن

کدگذاری و شناسایی رنگ‌های مختلف انقلابی در عرصه مدوفشن، تبلیغات و صنعت ایجاد کرد. رنگ‌های طبقه‌بندی‌شده به کمک طراحان آمد تا بتوانند علاوه بر گسترش، سلیقه بصری مخاطبان را تغییر دهند و به ایده‌های جدید برسند.
امروزه هر رنگ در پنتون یک کد دارد و با آن شناسایی می‌شود. این کد رنگ از اشتباهات رایجی که در مورد رنگ‌ها روی می‌دهد، جلوگیری و هر رنگ را دارای هویت می‌کند.

شما هم به رنگ سال بپیوندید

کمپانی پنتون با کدگذاری رنگ به مرجع رنگ دنیا تبدیل شد و این مرجعیت به این شرکت این وجاهت را داد تا بتواند رنگ سال را انتخاب کند و دیگر شرکت‌ها را مجاب کند که از الگویی که این شرکت معرفی می‌کند را مرجع خود قرار دهند. در مطلبی به عنوان به رنگ زرد و خاکستری امسال بپیوندید، مفصل در مورد این دو رنگ معرفی شده این کمپانی برای پاییز امسال صحبت کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: کفش صندل با جوراب مد شده، حتماً بپوش!

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.