پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

ورزش مناسب افراد دیابتی

۱,۵۹۵ بازديد
تمرین ورزشی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های درمانی افراد مبتلا به دیابت است. یک برنامه منظم می‌تواند تشدید دیابت را به تعویق بیندازد و به کنترل آن کمک کند و از سختی‌های آن در آینده جلوگیری نماید.
کنترل دیابت

اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، باید با این بیماری بجنگید و یکی از راه‌های آن ورزش است. اما باید بدانید که چه ورزش‌هایی مناسب شما بوده و برایتان تاثیرگذار است. برای شناخت فعالیت‌های مناسب جهت کنترل دیابت با ورزش با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

ورزش‌های مناسب برای دیابتی‌ها

در ابتدا بدانید بیماران مبتلا به دیابت، قبل از شروع هر ورزش یا فعالیتی باید با پرشک خود مشورت کنند. در ادامه برخی ورزش‌های مناسب برای کنترل دیابت را خواهیم شناخت.

قدم‌زنی سریع

راه رفتن روشی ساده برای ورزش کردن و دریافت هوای تازه و کاهش اضطراب است. سی دقیقه تا یک ساعت قدم‌زنی سریع ۳ الی ۴ بار درهفته، روشی برای رسیدن به هدفتان است.

شنا کردن

شنا یک ورزشی هوازی است که مانند دیگر ورزش‌ها، به مفاصل فشار نمی‌آورد و به شما این امکان را می‌دهد تا هم‌زمان روی عضلات بالا‌تنه و پایین‌تنه کار کنید. برخورد با آب برای قلب و مفاصل کمرتان نیز مفید است.

دوچرخه سواری

چه از یک دوچرخه ثابت استفاده کنید و چه یک دوچرخه متحرک، دوچرخه سواری سی دقیقه در روز و سه تا پنج روز در هفته، قند خون را سوزانده و بدون آسیب به زانوها و دیگر مفاصل، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

بالا رفتن از پله‌ها

این روش، راهی ساده و در دسترس برای سوزاندن چربی‌ها است. مخصوصا اگر از بیماری دیابت نوع دو رنج می‌برید. بالا و پایین رفتن از پله ها به مدت سه دقیقه، یک یا دو ساعت بعد از غذا، روشی مناسب برای سوزاندن قند خون است.

کنترل دیابت با ورزش‌

باغبانی

اگر ورزش های سنتی مناسب شما نیستند، نگران نباشید. زمانی که در باغچه‌تان صرف می کنید، یک فعالیت هوازی و قدرتی تلقی می‌شود و باعث جریان یافتن خون می شود. زیرا شما در حال راه رفتن، زانو زدن و خم شدن هستید.

یوگا

این ورزش برای پنج هزار سال به عنوان ورزشی کم‌فشار شناخته شده که می‌تواند شما را نیرومندتر و منعطف‌تر سازد. حرکات، حالات و تمرکز بر تنفس در یوگا می‌تواند استرس را کاهش داده و سطح قند خون را ثابت‌تر نگه دارند.

چه مقدار ورزش کافی است؟

حداقل پنج روز در هفته و هر بار سی دقیقه فعالیت هوازی می‌تواند به عملکرد بهتر هورمون انسولین در بدنتان کمک کند. اگر مدتی است که فعالیتی نداشته‌اید، با ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز شروع کرده و به مرور زمان به آن بیفزایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاهش سطح کلسترول با تمرین ورزشی را بخوانید.

علت زخم پا در بیماران دیابتی (و بهترین روش درمان)

زخم پا در بیماران دیابتی زخم های بازی هستند که معمولاً در کف پا قرار دارند. افراد مبتلا به دیابت، بیشتر تحت تأثیر زخم پا قرار می گیرند. زخم های پا به دلیل شکستن بافت ایجاد می شود.

زخم پای دیابتی تقریباً 15 درصد از بیماران دیابتی را تحت تأثیر قرار می دهد. بسته به میزان کنترل دیابت و مراقبت از پاها، تقریبا همه ی افراد دیابتی در معرض این عارضه قرار دارند.

زخم پا در افراد دیابتی

بیشتر زخم های پای دیابتی، در زیر انگشتان بزرگ یا سینه ی پا دیده می شوند. زخم پا می تواند پا را تا استخوان های داخلی تحت تأثیر قرار دهد. اگر این زخم ها به موقع درمان نشوند، احتمال گسترش عفونت و نهایتا قطع اندام ها وجود دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.