یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

ماسک شیر برای صورت

۱,۷۹۰ بازديد
شیر دارای ویتامین، کلسیم و آنتی‌اکسیدان است که با استفاده از آن به صورت ماسک صورت می‌توانید از فواید آن بهره ببرید. ماسک شیر به رفع آکنه، تسکین التهاب و آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. در ادامه به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.
ماسک شیر

شیر تازه سرشار از ویتامین B، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان‌های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. این ماده، می‌تواند تمام سلول‌های پوست را تغذیه کند و موجب حفظ رطوبت پوست در تمام روز شود. اگرصورت شما جوش می‌زند، ماسک شیر با لایه برداری از پوست، سبب می‌شود تا جوش به تدریج ازبین برود و همچنین باعث تنگ شدن منافذ باز موجود در پوست شود. استفاده از شیر برای افرادی با پوست چرب، در خارج شدن  چربی از منافذ پوست تاثیر دارد. این مطلب مجله دلتا اطلاعات بیش‌تری در‌ رابطه با فواید ماسک شیر برای  صورت در اختیار شما قرار می‌دهد.

پاک‌کننده طبیعی صورت

شیر، یک پاک‌کننده طبیعی فوق‌العاده‌ خوب برای پوست صورت است. این ماده تمام مواد موجود درون منافذ پوست را خارج می‌کند و باعث جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه، آکنه و موارد دیگر می‌شود.

  • شیر را آهسته روی صورت بمالید.
  • از یک تکه پنبه تمیز یا لیف استفاده کنید و به آهستگی شیر را با حرکات آرام دورانی روی صورت خود بمالید.

از دیدن مقدار آلودگی که به‌وسیله پنبه پاک می‌کنید شگفت‌زده خواهید شد. این کار را هر روز انجام دهید تا صورتی نرم و بدون چربی داشته باشید.

ماسک صورت

افزایش رطوبت پوست با ماسک شیر

اگر پوستی خشک دارید که پوسته‌پوسته شده است، از این ماسک خانگی استفاده کنید تا پوست‌تان نرم شود و سلول‌های مرده را ازبین ببرد.

  • تکه‌ای پنبه را به شیر آغشته کنید و روی تمام صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • زمانی‌که ماسک خشک شد، عضلات صورت خود را حرکت ندهید. این کار سبب کشیده شدن ماسک می‌شود و خطوطی روی پوست ایجاد می‌کند.
  • ماسک را با آب سرد بشویید.

درخشندگی پوست

با استفاده از ماسک شیر، می‌توانید تیرگی روی پوست و لکه‌های آن را برطرف کنید. لاکتیک‌اسید موجود در شیر موجب روشن شدن پوست می‌شود و کمک می‌کند سلول‌های مرده سطح پوست ازبین برود.

مقداری شیر تازه را درون یک کاسه بریزید و حوله‌ای نرم درون ظرف قرار دهید. دستمال را بفشارید و روی پوست خود قرار دهید. می‌توانید از این ماسک سه بار در هفته قبل از حمام استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ماسک خانگی

تسکین آفتاب‌سوختگی و التهاب پوست

تکه‌ای پنبه یا دستمال نرم را به شیر سرد آغشته کنید و با آن آفتاب‌سوختگی پوست خود را تسکین دهید. شیر با ایجاد غشای پروتئینی نازک از پوست محافظت می‌کند و اثر آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد.

از بین بردن جوش با ماسک شیر

ماسک شیر حاوی ویتامین‌هایی است که برای پوست بسیار خوب است. از جمله می‌توان به ویتامین A اشاره کرد که خشکی پوست را ازبین می‌برد. همچنین شیر در از بین بردن آکنه موثر است. این ماسک با از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی، پوست را تمیز و با میکروب‌هایی که باعث جوش می‌شوند، مبارزه می‌کند.

تمیز کردن صورت

استفاده از ماسک جو و شیر تازه برای تمیز کردن پوست سبب می‌شود تا مواردی مانند سلول‌های مرده اضافی، چربی، آلودگی و کثیفی از عمق منافذ پوست خارج شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری جو آسیاب‌شده و ۱ قاشق غذاخوری شیر تازه را با هم ترکیب کنید.
  • بعد از این که صورت خود را تمیز کردید، ماسک را روی صورت بگذارید و به آرامی با انگشتان روی تمام نواحی صورت بمالید.
  • اجازه دهید تا ماسک برای ۱۵ دقیقه باقی بماند.
  • صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.