پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

درمان دیسک کمر با ورزش!

۱,۸۱۲ بازديد
دیسک کمر دارید؟ چقدر قرص و دارو مصرف می‌کنید؛ ورزش کنید. حرکات ورزشی مناسب برای دیسک کمر را می‌شناسید؟ مجله سلامتی دلتا را ورق بزنید.
درمان-دیسک-کمر-با-ورزش

درمان دیسک کمر با ورزش!؟ بله این مسئله امکان پذیر است البته در کنار تغذیه، مصرف دارو های گیاهی و شیمیایی، ورزش هم می‌تواند بسیاری از بیماری ها از جمله دیسک کمر و سیاتیک را درمان یا اینکه درد مربوط به مهره ها و ستون فقرات را کمتر کند. چه ورزش هایی مناسب دیسک کمر هستند؟ اصلا چه ورزش هایی برای ستون فقرات و دیسک ضرر دارند؟ جواب سؤالات شما در صفحه سلامتی مجله دلتا است؛ با ما همراه باشید.

ورزش برای دیسک کمر

ورزش برای دیسک کمر مفید است؟ 

بله ورزش می‌تواند به درمان دیسک کمر و سیاتیک کمک کند البته اینکه شما چه ورزش هایی را انتخاب می‌کنید هم نکته بسیار مهمی است؛ بگذارید این گونه بگوییم که گاهی اوقات جراحی و مصرف دارو های شیمیایی فقط راه حل نجات از کمردرد مزمن نیستند. بیایید این بار حرکات ورزشی مناسب را امتحان کنیم.

برای ورزش کردن هنگام کمردرد باید حرکاتی را انتخاب کنید که حامی ستون فقرات و عضلات پشت کمر و پا های شما باشند. از این طریق، می‌توانید کمردرد خود را کاهش دهید البته اگر مهره های ستون فقرات و قسمت نخاع شما فاصله دارند ( بیرون زدگی دیسک کمر)، بهتر است تمام تمرینات با احتیاط بیشتر و زیر نظر مربی، ارتوپد و یک فیزیوتراپ انجام شوند. در کنار تمام این موارد،  آب درمانی در استخر هم می‌تواند یکی از گزینه های کمک کننده به تسکین درد کمر باشد؛ همه چیز برای سلامتی شما مهیا است.

ورزش دیسک کمر

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک ( درمان دیسک کمر با ورزش) 

همانطور که گفتیم، برای درمان دیسک کمر با ورزش باید حرکات مناسبی زیر نظر مربی انجام گیرد، شاید برای شما هم این سؤال ایجاد شده باشد که بهترین ورزش ها برای درمان دیسک کمر و سیاتیک چه ورزش هایی هستند؟ با ما همچنان همراه باشید:

حرکات ورزشی پایه برای درمان دیسک کمر 

اگر می‌خواهید کمر درد خود را درمان کنید، باید این حرکات ورزشی را در آرامش کامل و بدون فشار انجام دهید. در زمان انجام دادن این تمرینات به طور مداوم نفس بکشید. به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام اجرای این تمرینات نباید احساس درد کنید؛ اگر در حین انجام دادن حرکات ورزشی در ناحیه کمر و ستون فقرات خود احساس درد داشته باشید؛ ممکن است آن حرکت ورزشی برای شما مناسب نباشد یا اینکه شما آن حرکت را اشتباه انجام داده‌اید.

  • تمرین عضلات عقب ران (همسترینگ)

برای انجام این تمرین ورزشی، روی زمین بخوابید، پای خود را به سمت سینه بکشید تا با سینه زاویه ۹۰ درجه بسازید. از مچ تا انگشتان پای خود را جمع کنید، این حالت را تا جایی ادامه دهید که در پشت ران خود احساس کشش کنید، یک دقیقه استراحت کرده و دوباره همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید.

  • ورزش دیسک کمر ؛ تمرین با عضلات باسن

روی کمر خود قرار بگیرید. زانو ها را به شکم نزدیک کنید تا کمرتان در حالت صاف باشد. اجازه دهید، ران پای مخالف روی حاشیه تخت قرار گیرد و این عمل را تکرار کنید؛ ۳۰ ثانیه در همین حالت قرار بگیرید، پس از دو دقیقه استراحت، همین تکنیک ورزشی را با پای دیگر انجام دهید.

ورزش برای دیسک کمر

  • نزدیک کردن زانو به قفسه سینه

برای اجرای این حرکت ورزشی، زانوی خود را به قفسه سینه نزدیک کنید؛ در این حالت بمانید تا زمانی که در ناحیه باسن و کمر خود کشش حس کنید، ۱۵ ثانیه در همین حالت باشید؛ سپس پای خود را عوض کنید، بهتر است که این حرکت ورزشی برای هر پا بین ۱۰ تا ۱۵ بار انجام شود.

  • حرکت ورزشی شیب لگن

روی زمین دراز بکشید تا کمرتان روی سطح صاف قرار بگیرد؛ سپس پا های خود را باز و بسته کنید تا ماهیچه های باسن و کمر شما منبسط و منقبض شوند. ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید و ۱۰ مرتبه این تکنیک ورزشی را انجام دهید.

  • حرکت ورزشی تیل وگ

روی زانو و دستان خود قرار بگیرید، در همین حالت باسن خود را به این طرف و آن طرف حرکت دهید، بهتر است این تمرین ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام شود.

ورزش برای دیسک کمر

  • نرمش برای دیسک کمر؛ قرار گرفتن روی آرنج ها (حالت شنا)

حرکت ورزشی شبیه به حالت شنا است؛ برای انجام دادن این حرکت، روی یک سطح صاف قرار بگیرید، به عضلات شکم خود تکیه و توازن بدن خودتان را با آرنج ها حفظ کنید. در این حالت، باسن و ران های شما در حالت استراحت قرار می‌گیرند. مدت زمان انجام این حرکت، ۳۰ ثانیه و به اندازه ۳ تا ۵ مرتبه است.

  • حرکت گربه و شتر

برای انجام این حرکت ورزشی در همان وضعیت قبلی ( تیل وگ) بمانید، با این تفاوت که این بار کمر خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این موقعیت را باید به آرامی تکرار کنید تا به زانو ها، آرنج ها و ستون فقرات شما فشار نیاید. ۱۰ تا ۱۵ بار این حرکت ورزشی را انجام دهید.

  • چرخش کمر

روی زمین دراز بکشید، در حالتی که پشت کمر شما صاف باشد. دست ها را به حالت دراز و نشست زیر سر خود بگذارید، زانو ها را خم کنید و به سمت چپ و راست حرکت دهید البته نگذارید که کمر شما حرکت کند. ۱۰ تا ۱۵ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

 

 خسته نباشید! اجرای این حرکت های ورزشی هم به پایان رسید. اگر مشکل دیسک کمر دارید، امیدوار هستیم که انجام این حرکت های ورزشی مشکل شما را حل کند و کمر درد تان را تسکین دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.