چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

خواص شگفت انگیز پودر سنجد

۱,۷۸۲ بازديد
پودر سنجد بخورید! ترکیب شیر، سنجد و عسل می‌تواند برای سلامتی بدن شما معجزه کند. درباره خواص پودر سنجد چه می‌دانید؟ با مجله سلامتی همراه باشید.
خواص-پودر-سنجد

پودر سنجد بخورید! بعد از سیب، سرکه، سماق، سبزی و سیر، حالا نوبت به پودر سنجد رسیده است. پودر سنجد در کنار شیر، عسل و دیگر معجون های خانگی معجزه می‌کند. بگذارید این طور بگوییم که سنجد فقط خوراکی هفت سین نوروزی نیست! اگر یک مکمل طبیعی و خانگی می‌خواهید، پودر سنجد را امتحان کنید تا برای همیشه از شر بیماری های مختلف خلاص شوید؛ درباره سنجد و خواص بی‌نظیر آن هر چقدر بگوییم کم است؛ با مجله دلتا همراه باشید.

پودر-سنجد

سنجد چیست؟ 

سنجد یا همان زیتون روسی یک گیاه لیمویی از خانواده Elaeagnacea است. انواع مختلف سنجد، از جمله پودر آن در درمان انواع بیماری ها مثل حالت تهوع، سرفه، آسم، تب، زردی و اسهال استفاده می‌شود. شاید باورتان نشود اما از گوشت تا میوه و هسته این ماده غذایی خاصیت دارد، با ما همچنان همراه باشید.

ویتامین های پودر سنجد 

پودر سنجد حاوی مواد مغذی و ویتامین های فراوان مثل ویتامین k، ویتامین c و آنتی اکسیدان های طبیعی است؛ مخلوط کردن این ماده مغذی در انواع مختلف آبمیوه های خانگی یک بمب انرژی زا برای شما خواهد ساخت؛ باور نمی‌کنید؟ امتحان کنید.

خواص پودر سنجد

خواص پودر سنجد 

خواص پودر سنجد چیست؟ ما هم مثل شما مشتاق هستیم تا درباره سنجد و پودر آن بیشتر بدانیم، با ما همچنان همراه باشید.

  • آنتی اکسیدان طبیعی

پودر سنجد هم مانند چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد؛ از این نظر غذایی بسیار ارزشمند است. پودر سنجد یک ماده ضد سرطان بسیار قوی است؛ با استفاده از این ماده مغذی می‌توانید به جنگ سلول های سرطانی بروید.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

سنجد و پودر آن سرباز دفاعی بدن هستند. پودر سنجد ویتامین C فراوانی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. اگر به صورت روزانه از پودر سنجد استفاده کنید، دیگر بیمار نخواهید شد.

  • خواص پودر سنجد برای چاقی پوست صورت

صورت چاق می‌خواهید؟ دوست رژیم سیب زمینی اینجا است؛ استفاده از پودر سنجد در معجون های خانگی مثل شیر موز و شیر خرما صورت شما را چاق تر می‌کند؛ به این ترتیب، پوست صاف و زیباتری خواهید داشت؛ بدون پروتز و صرف هزینه های هنگفت!

برای این منظور، پودر سنجد را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به صورت روزانه بنوشید. البته ترکیب پودر سنجد به همراه شیر، کنجد و عسل هم می‌تواند باعث چاق شدن صورت شما شود.

  • خواص پودر سنجد برای پوست و مو

پودر سنجد شما را زیباتر می‌کند. برای زیبایی بیشتر پوست و مو می‌توانید برگ های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ ها کاملا له شوند، با این روغن، عصاره طبیعی و خانگی سر خود را ماساژ دهید تا پیاز مو ها تقویت شوند. البته پودر سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را هم درمان می‌کند؛ منتظر چه هستید؟ زیبایی پوست و موی خود را با پودر سنجد بیشتر کنید!

  • درمان مشکلات کلیوی

اگر مشکل دفع ادرار یا پروستات دارید، از پودر سنجد کمک بگیرید. این ماده غذایی عفونت های مجاری ادرار را کنترل و درمان می‌کند؛ این بیماری و عفونت های ناشی از آن بیشتر از همه گریبان خانم ها را می‌گیرد.

  • درمان عفونت ریه

اگر زیاد سیگار می‌کشید، از مخلوط پودر سنجد با شیر استفاده کنید؛ همانطور که گفتیم این ماده مغذی عفونت های کلیه و سایر نقاط بدن را دفع می‌کند. فرقی نمی‌کند عفونت ویروسی در مجاری ادرار یا دستگاه تنفسی شما باشد، چیزی که مهم است مصرف پودر سنجد است.

  • فواید پودر سنجد در پاکسازی روده

پودر سنجد مثل همیشه گرد و خاک به پا می‌کند. این ماده مغذی مثل یک جاروبرقی معده و روده شما را پاکسازی و ویتامین K موجود در آن از خونریزی جلوگیری می‌کند. این ویتامین باعث دفع سموم روده و معده ( کرم روده ) می‌شود. پودر سنجد مثل آب زرشک اسهال را درمان می‌کند. البته برای این منظور باید از برگ های تازه درخت سنجد استفاده کنید.

  • فواید پودر سنجد برای پوکی استخوان و آرتروز

پودر سنجد نیروبخش بازو و دست های شما است. ترکیب این ماده با شیر برای کودکان و سالمندان یک بمب کلسیم می‌سازد؛ بنابراین اگر مشکل آرتروز یا پوکی استخوان دارید، پودر سنجد را امتحان کنید. مخلوط شیر و سنجد سرشار از کلسیم و فیبر است که از شکستگی استخوان ها و زانو درد جلوگیری می‌کند.

  • ماده ضد التهاب

تسکین درد های‎تان را به پودر سنجد بسپارید، پودر سنجد مشکلات مفصلی و زانو درد شما را درمان می‌کند. عصاره این ماده، ضد التهاب، ضد میکروب و ضد سرطان است. اهمیت سنجد تا جایی است که از آن به عنوان کود طبیعی هم استفاده می‌شود.

  • خواص سنجد برای دیابت

پودر سنجد در مورد بیماری دیابت و قند خون خنثی عمل می‌کند اما می‌تواند جایگزین خوبی برای شیرینی، قند و شکر باشد. شما می‌توانید برای کنترل دیابت از ترکیب شیر و پودر سنجد با دارچین استفاده کنید.

پودر-سنجد-برای-چاقی-صورت

خواص پودر سنجد در بارداری 

همانطور که گفتیم پودر سنجد یک ماده ضد التهاب است که می‌تواند کمردرد های دوران بارداری را درمان کند. عصاره سنجد مثل پای مرغ غضروف ساز و یک منبع غنی از کلسیم است که باعث تراکم استخوان ها می‌شود. همچنین این ماده می‌تواند تهوع بارداری را کنترل و درمان کند.

خواص پودر سنجد برای کودکان 

مخلوط پودر سنجد با شیر یک ترکیب مقوی برای سالمندان، مادران باردار و شیرده و به خصوص کودکان است؛ همانطور که می‌دانید سیستم دفاعی و ایمنی بدن کودکان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است؛ بیشترین تأثیر پودر سنجد رفع کمبود ویتامین ث و پیشگیری از ورود عفونت به بدن کودکان است، مخلوط شیر و پودر سنجد باعث استحکام استخوان های کودکان در حال رشد می‌شود.

طرز تهیه پودر سنجد 

پودر سنجد را در خانه چگونه تهیه کنیم؟ برای تهیه این پودر مقوی و خانگی، تعدادی سنجد تازه را با پوست، گوشت و هسته آسیاب کنید. یک قاشق غذا‌خوری پودر سنجد را در یک لیوان شیر بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین و از این ترکیب مقوی و جادویی به عنوان یک میان وعده غذایی استفاده کنید.

خواص پودر سنجد

خواص پودر سنجد با شیر و عسل 

با مغذی ترین معجون خانگی دنیا یعنی ترکیب پودر سنجد با شیر و عسل آشنا شوید. این ترکیب جادویی منیزیم و کلسیم فراوانی دارد. این ترکیب و معجون مقوی ضد پوکی استخوان و ضد التهاب است و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. با مصرف این معجون جادویی طی دو هفته  برای همیشه می‌توانید با آلزایمر و ضعف استخوان ها خداحافظی کنید.

نظر شما درباره این ماده غذایی خوشمزه که پای ثابت سفره های هفت سین نوروزی است، چیست؟ آیا تا به حال از پودر سنجد خام یا مخلوط پودر سنجد با شیر و عسل استفاده کرده‌اید؟ این معجون خانگی را یک بار امتحان کنید، به شما قول می‌دهیم که مشتری همیشگی آن خواهید شد؛ نوش جان!

علائم معده درد عصبی

دلایل ابتلا به معده درد عصبی

1- هیجان بیش از حد، موجب بروز معده درد عصبی می‌شود.

2- استرس یا ترس به دلیل روزمره نیز موجب ایجاد دردهای عصبی میشود.

3- احساس افسردگی، حسادت، شرم و خجالت نیز موجب ایجاد دردهای عصبی در معده میشود.

بقیه مطلب کلیک کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.