پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

نکات ست کردن زیور آلات

۱,۷۹۳ بازديد
ست کردن صحیح زیور آلات با لباس، ظاهر شما را آراسته و شیک می‌کند.
زیور آلات
زیورآلات یا اکسسوری ها تأثیر زیادی بر استایل افراد دارد. یک اشتباه کوچک در مورد انتخاب زیورآلات، می‌تواند تمام استایل را زیر سؤال ببرد، در حالی که یک انتخاب درست باعث پنهان شدن بعضی اشتباهات کوچک شود.

یکی از آسان ترین راه ها برای استفاده از لوازم زینتی، ست کردن آن ها با رنگ لباس است. اگر رنگ زیور آلات را طوری انتخاب کنید که به رنگ لباس بیاید، استایلی زیباتر خواهید داشت. البته منظور این نیست که اگر لباس صورتی پوشیدید، حتماً گردنبند صورتی بیندازید؛ بلکه می‌توانید از قوانین چرخه رنگ ها استفاده کنید. مثلاً می‌توانید رنگ لباس را با اکسسوری هم خانواده ست کنید یا سراغ رنگ های متضاد بروید.

در این مقاله با نکاتی برای ست کردن زیور آلات آشنا می‌شوید.

برجسته کردن یک المان

یکی از قوانین مد و فشن این است که برای شیک تر به نظر رسیدن، فقط با یک المان جلب توجه کنید. این قانون به این معنا است که اگر لباس پر زرق و برقی پوشیده‌اید، زیور آلات پر زرق و برق انتخاب نکنید یا اگر رنگ لباس تند یا روشن است، از زیور آلات تیره تر و ملایم تر استفاده کنید.

الهام گرفتن از جزئیات لباس

اگر دوست دارید با استفاده از زیور آلات استایلی متفاوت خلق کنید، به جزئیات لباس توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر مانتوی شما اسپرت است، استفاده از زیور آلات رسمی و خانمانه برای آن مناسب نیست. البته در مدل های رسمی دست شما باز تر است. مثلاً می‌توانید رنگ نگین انگشتر را با توجه به رنگ تزئینات مانتو ست کنید و از این هنرنمایی لذت ببرید.

ست کردن زیور آلات

در یک استایل از چند اکسسوری استفاده کنیم ؟

سایز اکسسوری ها با تعداد مجاز آن رابطه معکوس دارد. یعنی هر چه سایز زیور آلات بزرگتر باشد، مجاز به استفاده از تعداد کمتری در یک استایل هستید. ولی اگر زیور آلات ظریفی دارید، می‌توانید از تعداد بیشتری استفاده کنید.

این قانون در مورد زیور آلات طلا هم صدق می‌کند. مثلاً می‌توانید انواع دستبند های ظریف از جنس طلا یا یک گردنبند کوتاه را با یک گردنبند بلند استفاده کنید. البته همه چیز به سلیقه و احساس راحتی شما بر می‌گردد.

ساعت استفاده نکنید

اگر لباس شب رسمی پوشیده‌اید، می‌توانید با توجه به فرم یقه از انواع گوشواره و گردنبند استفاده و با توجه به فرم آستین دستبند و انگشتر انتخاب کنید. اما از یک مورد نباید استفاده کرد و آن ساعت مچی است. قانون نانوشته ای است که اجازه استفاده هم زمان از لباس مجلسی و ساعت نمی‌دهد؛ شاید چون کمتر کسی دوست دارد در یک مهمانی شاد زمان به او یادآوری شود.

کیف و کفش را ست نکنید

تا چند سال پیش کیف و کفش ست مد بود و کسانی که این کار را انجام نمی‌دادند، بی سلیقه بودند. اما اکنون ورق برگشته است و می‌توان سراغ کیف و کفش هایی رفت که لزوماً هم رنگ و هم شکل نیستند. البته این کار نتیجه بهتری داده و استایل های متنوع تری ایجاد کرده است.

اکسسوری

انگشتر بزرگ

هر چند وقت یک بار انگشترهای بزرگ ترند می‌شوند. اشتباهی که خیلی از خانم ها و حتی آقایان می‌کنند، این است که با وجود کوتاه بودن انگشت ها، سراغ انگشتر های بزرگ می‌روند که باعث می‌شود دست چاق و انگشت ها کوچک به نظر بیایند. بهتر است در انتخاب انگشتر به فرم و اندازه دست و انگشتان دقت شود.

استفاده از دستکش

دستکش و کمربند از خانواده اکسسوری ها هستند. یکی از قوانینی که بیشتر در فصل سرما به آن احتیاج پیدا می‌کنید، قانون ست کردن دستکش با یک المان دیگر در استایل است. برای مثال نمی‌توانید یک جفت دستکش قرمز را به یک استایل مشکی بدون هیچ المان قرمز دیگری اضافه کنید، چون ترکیب زیبایی ایجاد نمی‌کند. در عوض می‌توانید با استفاده از یک شال قرمز یا کمربندی به همین رنگ، استایل جذابی داشته باشید.

ست زیور آلات و لباس

اهمیت شال

در تقسیم بندی های بین المللی، کیف و شال هم از زیور آلات هستند. یکی از نکاتی که به خصوص در فصل سرما باید به آن توجه کرد، ارتباطی است که بین فرم یقه مانتو، بارانی یا پالتو و شال است. توجه داشته باشید زمانی که فرم یقه لباس زیبایی خاصی دارد، نباید آن را با شال یا روسری خیلی بزرگ بپوشانید. در این موارد سعی کنید شال و روسری های ظریف انتخاب کنید که بتوان آن ها را زیر یقه گذاشت.

برای دیدن مطالب بیشتر مد و زیبایی با مجله دلتا همراه باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.