جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

8 خاصیت شگفت انگیز روغن فندق !

۱,۷۶۳ بازديد
فندق فقط آجیل خوردنی نیست! روغن فندق پوست و موی شما را زیبا تر می‌کند؟ از خواص این روغن جادویی چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
روغن-فندق

چرا روغن فندق؟ قطعا فندق همانطور که می‌تواند یک آجیل خوشمزه و غذای مخصوص سنجاب های کوچولوی جنگلی باشد؛ به همان اندازه هم می‌تواند یک غذای غنی و سالم برای پوست و موی شما باشد.

البته و به طور قطع روغن های گیاهی زیادی مثل کرچک، نارگیل و حتی آرگان وجود دارد که می‌توانند برای پوست و موی شما یک غذای خوشمزه باشند اما روغن های چربی که از انواع مختلف آجیل ها تهیه می‌شوند، چیز دیگری هستند؛ شما کدام روغن را بیشتر دوست دارید؟

اصلا به زیبایی پوست و موی خودتان اهمیت می‌دهید؟ بگذارید این گونه بگوییم؛ همانطور که شما برای تأمین انرژی بدن‌تان نیاز به غذا دارید، تمام ارگان های حیاتی بدن به خصوص پوست و موی شما هم همینطور هستند، اصلا به زیبایی پوست و موی خودتان اهمیت می‌دهید؟ با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

روغن فندق

فندق ؛ آجیل زیبایی

یک آجیل گرد و خوشمزه که در کنار پسته، بادام و دیگر خوراکی های پذیرایی به ما چشمک می‌زند. طعم این آجیل را دوست دارید؟ فرقی نمی‌کند که از این آجیل چگونه استفاده می‌کنید؛ اگر قصد زیبا شدن با انواع ماسک، رژیم یا خوراکی های متنوع را دارید، روغن فندق را فراموش نکنید.

ویتامین های فندق

فندق سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ های مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فولات، روی، آهن، منگنز، ویتامین A، C، E، K، تیامین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین، اسید پانتاتپنیک و نیاسین است؛ اصلا باورتان می‌شود، یک آجیل گرد و کوچولو مثل فندق این همه ویتامین داشته باشد؟

آجیل

خواص فندق

از این آجیل ریز، تپل و گرد چه کار ها که بر نمی‌آید! خواص این آجیل خوشمزه را می‌دانید؟ با ما همراه باشید:

  • سرشار از آنتی‌ اکسیدان است.
  • این آجیل برای قلب مفید است.
  • کنترل دیابت و کاهش سطح قند خون
  • آجیل ضد التهاب و ضد سرطان

روغن فندق

روغن فندق از خود فندق به دست می‌آید و بسیار خوش ‌طعم است که البته در پخت و پز هم از آن استفاده می‌شود. این آجیل از نظر میزان پروتئین و چربی غیر اشباع بسیار غنی است، علاوه بر آن، حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین ب۱ و ویتامین ب۶ و البته میزان کمتری ویتامین‌  B است.

طرز تهیه روغن فندق

برای تهیه این روغن مقداری از دانه‌ های پوست‌کنده فندق را در تابه بریزید و حرارت ملایم دهید تا کمی برشته شود؛ سپس فندق ها را آسیاب کنید، این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا یک خمیر روغنی از آن به دست بیاید؛ سپس خمیر را داخل یک پارچه قرار دهید و با فشار ملایم و تدریجی روغن آن را جدا کنید؛ روغن زیبایی شما آماده است.

خواص روغن فندق

روغن فندق ؛ روغن زیبایی پوست 

بیایید با غذای طبیعی پوست و مو بیشتر آشنا شویم. روغن فندق واقعا پوست و موی ما را زیبا تر می‌کند؟

روغن آب‌رسان

میزان بالای ویتامین E و اسید چرب موجود در این روغن به افزایش آب‌رسانی لایه‌ های بیرونی پوست کمک می‌کند. ویتامین E با هیدراته نگه داشتن پوست باعث حفظ حالت ارتجاعی و سفت شدن پوست می‌شود.

کلاژن سازی برای پوست

کلاژن پروتئینی ضروری است که استخوان‌ ها، اندام‌ ها و تاندون‌ های بدن شما را به هم متصل نگه می‌دارد. کلاژن به پوست، ساختار و قابلیت کش‌سانی می‌دهد. با افزایش سن، قطعا کلاژن کمتری در پوست ما تولید می‌شود، اینجا است که ویتامین E موجود در این روغن به داد پوست ما می‌رسد.

روغن فندق ؛ ضد آفتاب طبیعی پوست

همه ما می‌دانیم که ضد آفتاب ها همیشه شیمیایی نیستند، بسیاری از آن ها می‌توانند از دسته خوراکی های خوشمزه باشند. نور خورشید رادیکال‌ های آزادی را ایجاد می‌کند که به سلول‌های شما آسیب می‌زند و باعث پیری پوست می‌شود. باز هم ویتامین E  موجود در این آجیل و روغن آن معجزه می‌کند؛ این ویتامین با خنثی کردن رادیکال‌ های آزاد و محافظت از غشاء سلول‌ ها محافظ طبیعی پوست شما در برابر نور خورشید است.

زیبایی پوست و مو

ضد عفونی‌کننده طبیعی جوش و آکنه

با این روغن برای همیشه از شر جوش و آکنه های چرکی پوست خلاص می‌شوید. این روغن با خواص ضد باکتری که دارد، منافذ پوست را کوچک می‌کند؛ به این ترتیب، مشکلات پوستی مانند ترک لب، ترک ‌های پوستی و جای زخم خیلی زود بر طرف می‌شود.

درمان پوست چرب

یکی از خواص روغن فندق درمان پوست چرب است. این روغن، منافذ پوست را می‌بندد و ترشح روغن از پوست های چرب را تنظیم می‌کند ؛ این یعنی شما خیلی سریع می‌توانید پوست روشن و بدون لک داشته باشید؛ برای این منظور می‌توانید از صابون های گیاهی که از این مواد و روغن ها تهیه می‌شوند، استفاده کنید.

تهیه ماسک صورت با روغن فندق

اگر دچار پوست چرب و آکنه هستید، با استفاده از روغن فندق ماسک بسازید. یک قاشق روغن فندق، یک قاشق روغن جوجوبا و دو قطره روغن معطر لیمو را به یک قاشق غذاخوری خاک رس سبز اضافه کنید، با این مواد خمیری درست کرده و آن را ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید؛ سپس با آب ولرم آن را بشویید.

زیبایی پوست و مو

خواص روغن فندق برای مو

رنگ موی طبیعی

تا وقتی روغن های طبیعی و گیاهی هستند، چرا رنگ موی شیمیایی؟ حنا، سدر، قهوه و حتی آب لبو و دارچین مو های شما را زیباتر خواهند کرد؛ امتحان کنید.

روغن فندق برای رنگ کردن مو با مواد ارگانیک یک گزینه بسیار مفید است. از عصاره این ماده مغذی در انواع رنگ مو ها استفاده می‌شود، فندق نه تنها رنگ قهوه‌ ای شادی به مو های‌ ما می‌دهد بلکه دوام رنگ فعلی را هم تضمین می‌کند؛ اگر قصد رنگ کردن مو های خود را با روغن ها و گیاهان طبیعی دارید، می‌توانید از این مواد به صورت ترکیبی استفاده کنید.

تقویت و استحکام مو

اگر شما هم دوست دارید که مو های‌تان مثل طناب محکم شود، روغن فندق استفاده کنید البته می‌توانید به طور طبیعی هم از این آجیل به صورت روزانه استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید با مقدار کمی از این روغن پوست سر و موی خودتان را ماساژ دهید؛ بگذارید این محلول یک شبانه‌روز روی مو های شما باقی بماند؛ سپس آن را بشویید. همچنین این روغن به درمان ریزش مو هم کمک می‎کند.

درمان موخوره

فندق برای رفع موخوره بسیار مؤثر است؛ اگر مو های سالم و درخشانی می‌خواهید، می‌توانید قسمت انتهایی مو های خود را با این روغن ماساژ دهید.

خواص روغن فندق

مضرات روغن فندق

شاید یکی از بارز ترین ویتامین ها در این آجیل و عصاره آن، ویتامین E باشد؛ البته بهتر است بدانید که مصرف بیش ‌از حد ویتامین E  هم عوارض خاص خودش را دارد:

  • ضعف و خستگی
  • حالت تهوع
  • تاری دید
  • گاز معده
  • اسهال

بنابراین، اگر پوست و موی زیبا تری می‌خواهید، استفاده از روغن های گیاهی به خصوص روغن فندق را فراموش نکنید؛ تأثیر مستقیم این روغن برای زیبایی پوست و مو می‌تواند از مصرف آجیل هم بیشتر باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.