پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

رژيم لاغري و ترفند هاي آن

۱,۷۸۷ بازديد

ترفند‌های رژیم لاغری را می‌شناسید؟ انواع رژیم‌های لاغری را چطور؟ اصلا درباره لاغری چه می‌دانید؟ مجله دلتا با شما است تا ریز‌ ترین نکات لاغری را به شما بگوید.

رژیم-لاغری-سریع

رژیم لاغری سریع هم فوت و فن‌ های خاص خودش را دارد. از چه بخوریم گرفته تا چه بپوشیم که لاغر تر به نظر برسیم؟ شاید واقعا این روزها یکی از بحث‌های داغ تناسب اندام به خصوص در میان خانم‌ ها همین مسئله لاغری و رژیم متناسب با آن باشد.

اگر چاق هستید و علت آن را نمی‌دانید یا اینکه می‌خواهید، لاغر شوید اما رژیم غذایی مناسبی را نمی‌شناسید؛ نگران نباشید؛ جواب سؤالات شما اینجا است با مجله دلتا و صفحه سلامتی ما همراه باشید.

رژیم-کتوژنیک

انواع رژیم غذایی لاغری

یک فهرست طولانی از انواع رژیم‌ها؛ از رژیم گیاهخواری و خام خواری گرفته تا….. قطعا رژیم های لاغری زیادی وجود دارند که ممکن است شما هم خیلی از آن‌ها را نشناسید؛ مثلا رژیم غذایی دش، رژیم مدیترانه‌ای، رژیم کانادایی، رژیم کتوژنیک( کتو)، رژیم شیر، رژیم حبوبات، رژیم لبنیات و … اما کدام یک از این‌ها مناسب شما هستند؟ قطعا پزشک شما بهتر می‌داند.

برنامه-رژیم-لاغری

برنامه رژیم لاغری خوب چیست؟

در مقوله کاهش وزن، جلوگیری از وزن‌گیری ساده‌ترین هدف خواهد بود؛ سپس کاهش 10 درصد از وزن بدن در مدت 6 ماه یک هدف مناسب است.

در طول 6 ماه چه مقدار می توان کاهش وزن داشت؟

با نرخ 10 درصد کاهش وزن، 13 تا 26 کیلوگرم کاهش وزن را می‌توان برای فرد چاق در نظر گرفت.

رژیم-لاغری

ترفند های رژیم لاغری سریع !

رژیم لاغری در 30 روز، در 1 هفته، در سه روز یا اصلا در یک روز! ما این جملات را قبول نداریم؛ چرا پیام تبلیغاتی؟ یک روز و چند روز آن فرقی ندارد؛ باید بدانید که همه چیز به شما و وضعیت بدن‌تان بستگی دارد؛ البته اطلاع داشتن از رژیم‌های لاغری و ترفند های مربوط به آن هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند تا سریع تر اما به روش اصولی لاغر شوید.

چاقی خود را بپذیرید

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید برای از دست دادن وزن و لاغری در یک ماه انجام دهید، پذیرفتن این واقعیت است که شما در وزن ایده‌ئال خود نیستید و کمی اضافه‌ وزن دارید؛ پس لطفا با خودتان صادق باشید.

لاغری هدفمند داشته باشید

دومین چیزی که به آن نیاز دارید، این است که برای لاغری خودتان اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید؛ همانطور که قبلا هم گفتیم، لاغری شما صبر و حوصله می‌خواهد؛ پس پیام‌های تبلیغاتی و رژیم‌های نامناسب را رها کنید.

صبور باشید

باید صبر کرده و اهداف لاغری خود را مشخص کنید؛ مثلا ممکن است با خودتان بگویید که به نظر می‌رسد دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه برای من یک هدف بسیار ساده و عملی باشد اما بهتر است بدانید که همین هم نیاز به صبوری دارد؛ پس قبل از تعیین هدف نهایی برای خود،خوب فکر کنید.

رژیم-غذایی-لاغری-

زمان غذا خوردن خود را مشخص کنید

پیروی کردن از یک رژیم غذایی مناسب نیازمند رعایت اصول زیادی است؛ از انتخاب نوع غذا گرفته تا زمان خوردن آن؛ مثلا از خوردن شام بعد از ساعت 8 خودداری کنید و قبل از خوابیدن حتما فعالیت فیزیکی داشته باشید. خوردن میان وعده های خود را سازماندهی کنید. بیشترین افزایش وزن به دلیل میان‌ وعده هایی است که استفاده می‌کنید.

یکی دیگر از ترفند هایی که به لاغری شما کمک می‌کند، آرام غذا خوردن و جویدن لقمه‌ ها است؛ پس روی وعده غذایی خودتان تمرکز و تسلط داشته باشید.

رژیم-غذایی

مواد پروتئین دار بخورید

لاغری و کاهش وزن همیشه مربوط به سالم غذا خوردن است. شما نمی‌توانید غذای ناسالم بخورید و وزن کم کنید. اگر می‌خواهید تغییرات اساسی در بدن خود ببینید، عادت‌ های غذایی و شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید؛ مثلا شما می‌توانید از مواد غذایی پروتئین‌دار کمک بگیرید؛ پس بهتر است که میوه، سبزیجات، عدس، تخم مرغ، گوشت، انبه و موز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هنگام تماشای تلویزیون چیزی نخورید

سعی کنید که هنگام تماشای تلویزیون غذا نخورید، این کار باعث می‌شود تا بیش از آن چه فکر می‌کنید، غذا بخورید؛ اجرای همین ترفند ساده به لاغری شما کمک می‌کند.

به اندازه کافی بخوابید

یکی از بزرگ‌ترین اسرار کاهش وزن و لاغری خواب خوب و کافی  است. اگر حدود 8 ساعت در روز بخوابید، شانس لاغری خود را افزایش خواهید داد.

ورزش

ورزش کنید

مگر می‌شود رژیم غذایی داشته باشید اما ورزش نکنید؛ حتی یک پیاده روی ساده هم می‎تواند به لاغری شما کمک کند؛ این مسئله به این دلیل است که هرگاه بدن به حالت پایدار می‌رسد، بهترین عملکرد را دارد؛ پس اگر به طور منظم ورزش کنید، لاغری و کاهش وزن در دستان شما است.

از رژیم های زود بازده پیروی نکنید

انتخاب یک رژیم غذایی مناسب با ساختار بدن و وزن شما بسیار مهم است؛ لاغری سریع به چه قیمتی؟ اصلا رژیم لاغری مناسب وزن خودتان را می‌شناسید؟ به یاد داشته باشید که همیشه باید در طولانی مدت سالم باشید و از بدن خودتان محافظت کنید؛ پس مراقب لاغری غیر اصولی و بازگشت وزن‌تان باشید.

رژیم-کتوژنیک

چه کسانی نباید رژیم لاغری بگیرند؟

همانطور که می‌دانید، ژنتیک، عوامل محیطی و بسیاری از بیماری ها مثل دیابت و حتی استرس باعث چاقی می‌شوند؛ در این مواقع باید چه کار کرد؟ تصمیم درست چیست؟ آیا تنها راه حل رژیم لاغری است؟ اصلا رژیم لاغری برای همه افراد مناسب است؟ پاسخ این سؤال منفی است؛ این افراد نباید رژیم لاغری بگیرند:

پس لطفا قبل از اینکه تحت تأثیر حرف‌های دیگران قرار بگیرید یا حتی قبل از اینکه بخواهید از رژیم غذایی دیگران پیروی کنید، به این امید که زودتر به وزن ایده‌ئال خودتان برسید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

لاغری

نکات ریز لاغری

شاید تا به حال شما به این ترفند ها و نکات ریز اما مهم توجه نکرده باشید اما اگر برای کاهش وزن‌تان برنامه جدی دارید، حتما این موارد را در نظر داشته باشید:

  • نسبت ترکیب درشت مغذی‌ های رژیم غذایی (مقادیر پروتئین، کربوهیدرات و چربی دریافتی) را در نظر بگیرید.
  • بررسی جدول ارزش غذایی مندرج در برچسب محصولات غذایی
  • تغییر در عادت خرید کردن؛ مثلا انتخاب مواد غذایی کم کالری برای خرید
  • توجه به نحوه آماده‌سازی غذا ( استفاده نکردن از غذاهای سرخ‌کردنی، فست‌فود‌ها و…)

حالا که درباره رژیم لاغری این اطلاعات را دارید، تصمیم شما چیست؟ باز هم دل‌تان می‌خواهد لاغر شوید؟ اگر اینطور است، لطفا اصولی ( با در نظر گرفتن قد، وزن و بیماری هایی که دارید) وزن کم کنید و در این رابطه حتما از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.